Thursday, February 18, 2010

Perjalanan ke sangat utara..

Hari sabtu lepas aku ke Perlis. Menghadiri majlis kawen seseorang. Ceh..bunyi macam pakwe lama kawen dan aku kecewa. Sebenarnya bekas jiran sebelah bilik aku yang kawen. Tahniah Kak Su.

Perlis sangat panas. Serius tak tipu. Awan ketul-ketul. Setompok-setompok. Nasib baik pilot aku seorang yang berhemah. Persoalannya ialah apakah kaitan Perlis yang panas dan pilot yang berhemah? Hmmm..


Berbalik kepada topik, ni antara awan tompok-tompok yang sempat dirakamkan.




















Amacam? Tompok-tompok yang cantik kan? Walaupon panas sentiasa menemani aku ke mana-mana tetapi mata berpeluang menikmati permandangan yang indah.  

Oleh itu, janganlah asyik mengeluh ke atas cuaca panas sekarang ni. Mengomel je tau ye. Kepada aku dan orang-orang seperti aku yang tak pernah duduk luar dari Malaysia, *renti-renti kan la komen "Panasnya Malaysia". Macamla pernah rasa sejuknya salji. Salji buatan kat Genting tak kira.

Bersyukur di atas kelebihan dan kekurangan yang Allah beri. Point yang penting k.





*renti-renti adalah berhenti. Saja menunjukkan semangat kePERAKan.hehe

0 comments:

Post a Comment