Tuesday, January 19, 2010

Si baju merah

Pada suatu ketika, sedang aku bersiar-siar bersama teman dari satu rak ke satu rak kat kedai buku Popular Megamal Penang, aku ternampak satu benda yang bersinar-sinar. Baju merah. Ada katun-katun. Sangatlah comel sehingga berbinar-binar anak mata aku. 10 kali jugak la aku lalu pergi balik depan 'dia'. 3 kali buat-buat tak nampak, pandang-pandang jeling-jeling je. 4 kali dok angkat letak angkat letak, macam-macam suara berbisik-bisik kat telinga ni.





Akhirnya tanpa menghiraukan ongkos yang hampir kering di tengah bulan, tadaaa....................













buku yang bernilai RM 54.50 bersamaan duit makan aku 2 minggu.huu~~








Mata octopus tu srius bersinar-sinar sambil duduk besimpuh ayu, senyum-senyum manja lagi. Hati mana yang tak cair. En. Husin Kamdi bekas pengetua aku yang sangat garang pon mesti luluh perasaan punya.






Secara kesimpulannya, tiba-tiba azam baru aku adalah untuk belajar mengait ataupon crochet dengan nama baratnya.


Hari ni perkataan berganda aku begitu aktif sekali, mungkin kerana terlampau mengikut perasaan.maaf!

8 comments:

zizie saref said...

sa,
aku nk nk hg wat kn aku octopus or ikan...
xkire..nk nk gak tau!
comey tol!!

Nur Khairunnisa Hanisah Bt Roslan said...

bole2.sekarang tgh tekial-kial lagi.nanti dh terer mesti aku wat kan.huhu

zizie saref said...

akn ku tuntut wahai hanisah...pecaye laa

Zizie Saref said...

dh setahun dh..mane octopus ku..mane ikan ku..huuhu

Anonymous said...

tempahan zz tu dah siap ke? dah 2 tahun dah...huhu

Anonymous said...

Nisa, tempahan zz dah siap ke belum? dah 3 tahun dah..hahaha

Hanisah Roslan said...

Muahaha..dah tiga tahun dah z. Hg nak tahu, padahal yang besi nak mengait pon aku tak beli lagi. Buku hilang ntah ke mana..Tapi jangan risau, akanku usaha mencari buku nya dahulu. Mohon tunggu bakal pelangganku..hehe

eToN said...

Nisa, tempahan zz dah siap ke belum?
Dah 6 tahun berlalu...
Hahaha

Post a Comment