Tuesday, January 19, 2010

Pengumuman - pengumuman..

Adapon blog aku ni adalah tersangat anak jagung dan baru menjangkau 1 hari melihat dunia. Ilmu blogging dan penulisan aku pon berada di tahap rendah gila.

Sedang aku google berkenaan dengan beblog, Blog Anak Mat Nor berada di tangga teratas. Setelah aku telek-telek ternyata blog beliau sangat menarik dan tertarik. Penegasan yang aku nak buat di sini ialah sumpah aku tak berniat nak menumpang populariti beliau dengan menghampirkan nama blog aku seperti blog beliau. Walaupon tiada siapa berkata-kata tentang hal ini, malah aku sendiri pon tak popular. Aku terjumpa blog beliau selepas aku mewujudkan blog aku. Bersungguh-sungguh btol aku memberi penerangan. Mengapa? Aku pon tak tau.


Sejarah Blog Anak Pak Mat.


Raya Haji 2009


Ayah aku Roslan B. Noordin. Nama di kampung Ahmad Khidir. Aku pon baru tau. Sekampung Gunung Panjang ataupon sepekan Gopeng memanggil ayah aku Amat. Maka aku dikenali sebagai "anak Pak Mat". Kalau ada atok-atok atau nenek-nenek kampong tanya aku, kamu anak sape?Kalo aku jawab anak Roslan kompen akan terdengar bunyi emmmm...percaya la dorang tak kenal pon sape tu En. Roslan. Kalo aku jawab anak Amat, baru la bunyi mesra sikit, ooo...anak amat. Apa-apa pon, aku bangga menjadi anak Pak Mat.



Sekian.

0 comments:

Post a Comment