Saturday, January 23, 2010

Impian yang 99% mustahil untuk tercapai

Mengapa 99% ?

Jauh di sudut hati aku teringin SANGAT-SANGAT untuk merealisasikan impian aku tu. Oleh itu, 1% adalah untuk menyejukkan perasaan sendiri.


1. Berjaya mendapatkan lesen kenderaan berat
Amik lesen lori ataupon lesen kenderaan kelas E merupakan impian aku di tangga pertama. Tercetusnya impian ini semasa aku di tingkatan satu. Aku ingat lagi hari itu hari Selasa, hari ujian memandu di Ipoh. Ketika aku sekeluarga melintas di hadapan kawasan memandu, ada seorang gadis sunti sedang diuji oleh JPJ hendak memandu keluar dari kawasan tersebut. Ya..dia memandu lori!! Orangnya kecik molek dan bertudung. Kagum kan? Ke aku sorang je kagum terlebih? Aku berazam ingin mengikut jejak langkah gadis comel itu.

Semakin aku menginjak dewasa, aku tau aku kena melupakan lesen lori tersebut. Walaupon aku menepati syarat-syarat untuk mengambil lesen kelas E iaitu calon hendaklah berumur 21 tahun ke atas dan sudah memiliki lesen memandu kelas D selama sekurang-kurangnya 5 tahun. Tetapi membazir itu kan amalan syaiton. Bukannya ayah aku ada ladang sayur ke. Bisnes angkut barang ke.dan sewaktu dengannya.


2. Masuk kelas drift kereta
Ni impian aku yang aku rasa paling mahal. Dengar-dengar nya yuran kelas dia pon Ringgit Malaysia 700 sebulan. Memang ganas pengaliran keluar duitnya. Elaun aku pon lebih berapa ratus je dari yuran dia. Aku saje suka-suka je nak belajar. Nampak macam best. Lagi pon aku rasa kelas drift ni penting pada masa-masa kecemasan. Contoh kalau tayar pecah ke, brek tak makan ke, para pemandu tau macam mana nak kawal keadaan. Mungkin boleh kurangkan kadar kemalangan di Malaysia. Aku bagi alasan ni kat ayah aku tapi tak jalan. Apa yang ayah aku dapat simpulkan ialah jangan bawak laju. Nasib baiklah aku anak penurut kata.hehe


Panjang dah aku membebel. Mungkin boleh bersambung di lain entry.

0 comments:

Post a Comment