Wednesday, March 7, 2012

Nisa dah bernikah dengan suami beliau.

Alhamdulillah..saya sudah berpunya. Jodoh yang telah ditentukan Allah sebelum kita dilahirkan ke dunia lagi. Sangat gembira dan bersyukur di beri rezeki berkahwin.

Mode skema tamat.

Yeay...aku dah kahwin. Terima kasih ya Allah.

Semasa aku di zaman sekolah rendah, makcik-makcik aku mula melangkah ke alam perkahwinan seperti aku sekarang. Zaman sekolah rendah juga merupakan zaman paling kuat berangan untuk budak perempuan. Lelaki aku tak tau sebab diri ini perempuan. Auww..

Dan zaman sekolah menengah adalah zaman ingin merealisasikan angan-angan di zaman sekolah rendah. Bahaya-bahaya. Kalau berangan nak belajar sungguh-sungguh tak ape la juga. Ini berangan nak dapat boifren korea. Chait. Itu bukan aku la sebab zaman aku dulu shah rukh khan yang glamer tah henggat dunia. Aku dulu berangan nak dapat nombor satu dalam setiap ujian je. Chait kuasa dua!!

Berbalik kepada apa aku berangan apabila tengok makcik-makcik aku kahwin. Jeng..jeng..jeng..


Aku berangan nak pakai inai macam dorang masa aku kahwin satu masa nanti. Nak pakai sepuluh jari dan ada dot di tengah-tengah tapak tangan. Serta pakai di keliling kaki. Berangan sambil tersengih-sengih. Gila kan budak darjah satu. Berangan kahwin tuh. Masa tu aku rasa tak sabarnya nak kahwin sebab nak pakai inai. Aku sangat suka pakai inai. Makcik aku kahwin pon aku sebok juga nak inai. Tingin nak pakai yang kat kaki tu, tu yang tak sabar nak kahwin. Gatai! Nasib baik berangan dalam hati je. Kalau tak, mesti dah kena pelangkung.

Oleh itu, dari zaman inai india buat corak-corak tu sampai sekarang, aku memang tak terpengaruh. Angan-angan di waktu kecil lebih mempengaruhi. Nasib baik tak berangan nak jadi artis.

Ohh..berbalik kepada aku kahwin di zaman realiti ini, bukan lagi zaman kanak-kanak yang suka berangan itu.

Teruja gila apabila mak pakai kan inai di kaki. Rasa nak menjerit kegembiraan. Tersengih-sengih sambil baring dan dipakaikan inai sampai tertidur.

5jam kemudian...

Mak datuk seriwijaya...! Pinggang krem. Rasa nak terlurus tulang belakang. Tangan dah terdepa tak boleh bergerak. Kaki lurus tak boleh goyang. Sampai ke pagi gaya tidur cenggitu. Seksa.

Seksa dalam keterujaan..

Tak apa. Aku sanggup.

Angan-angan Nisa kecil (bajet comel) lebih penting.

Sekian dari Nisa besar  dewasa.

2 comments:

Zizie Saref said...

nisa dh kawenn...

Hanisah Roslan said...

alhamdulillah. tapi blaja tak habis-habis jugak. haish~

Post a Comment