Friday, July 1, 2011

Tertekan diri sendiri

Aku sangat tertekan dengan handphone dan sim kad dan nombor talian aku iaitu celcom. Setiap sms yang masuk dapat di baca tetapi tidak dapat di balas. Setiap kali aku cuba membalas, sms hanya akan masuk outbox dan akhirnya gagal.

Sangat geram.

Mungkin aku kehabisan kredit, aku pon check baki dan ternyata ia masih berbaki lagi. Tapi mengapa tak boleh hantar sms? Mengapa????

Kemudian aku merasakan mungkin celcom salah dalam memaparkan baki kredit aku, maka aku memohon kredit advance. Malam sangat larut untuk keluar membeli topup di kedai serbaguna.

Tak boleh jugak.

Dia kata akaun aku tak aktif. Tak aktif?? TAK AKTIF???? Sambil menjerit kecil.

Ini bikin panas. Di tambah aku pernah dengar cerita kak eton yang nombor beliau selalu dituduh tidak aktif oleh celcom. Itulah, dulu bila kak eton cerita aku hanya senyum-senyum konon-konon comel. Bila dah kena diri sendiri, baru nak menyeringai mengalahkan hantu di hutan.

Mulut bebel-bebel membebelkan celcom. Terlebih geram ni.

Disebabkan penat membebel, aku pon tertidur awal dengan lena.

Keesokan harinya, aku bangun dengan ceria tetapi cuba untuk tidak memandang handphone di tepi bantal. Semasa membasuh pinggan dengan gembira, tiba-tiba terdetik sesuatu di benak fikiran ini.

"Entah-entah..."

Aku berlari pecut ke handphone yang dah bergulung sekali dengan selimut di atas katil.

Dan aku check sesuatu.

Ya, apa yang terdetik itu benar sama sekali.

Kredit saya sudah expired.

Muhahahaha...sila gelakkan diri sendiri.

Semasa saya (tiba-tiba menukar kata ganti diri aku kepada saya sebab saya sudah malu) membebel-bebel semalamnya, ada tiga orang yang saya melepaskan geram. Dan kepada tiga orang itu, anda dilarang membaca entri ini kerana saya sangat malu.

Pagi ini saya pergi membeli kredit untuk menambahkan tarikh sah sehingga sebulan lagi. Saya kembali gembira kerana boleh meng'sms'. Maafkan saya celcom kerana membebel-bebelkan anda walaupon anda tak mendengarnya.

Nasib baik saya tidak menelefon hotline celcom lagi kerana saya memang berura-ura hendak melakukan sedemikian. Hampir memalukan diri sendiri sedekad lamanya.

0 comments:

Post a Comment