Tuesday, December 21, 2010

Teacher Shida lagi.

Ini cerita sebenarnya yang aku hendak ceritakan selepas merepek-repek tak tentu hala di entry lepas.

Semasa terkial-kial menggunakan internet, satu benda yang aku rasa aku taklah terkial-kial sangat. Apa lagi kalau bukan youtube. Budak sekolah rendah pon expert.

Tiba-tiba mak aku tanya aku satu soalan pelik. Dah tengok video cikgu shida?

Siapakah gerangannya Cikgu Shida ini? Siapakah beliau?

Aku pon search di youtube dengan katanama "shida".

Nah.

Antara yang keluar ialah CIK SHIDA'S LIP SYNC.

Video pertama yang aku tengok ialah di bawah ini.




Sumpah terkejut.

Aku tak percaya kalau tak ada orang terkejut jika pertama kali melihat video beliau.

Adalah dalam LIMA kali aku tanya mak aku soalan yang sama. Adakah beliau betul seorang wanita?

Terer sungguh beliau menata rias penampilan 'lelaki' untuk dilakonkan.

Sangat sebenar. Perkataan sebenar agak pelik. Sangat real.

Ya, saya tidak setuju dengan aktiviti hobi beliau. Sila klik blog beliau untuk lebih jelas dan paham bahawa ini merupakan hobi beliau. Ia hobi yang pelik.

Aku tak nak mengutuk ataupon menambah dosa dengan beliau sementelah aku tak kenal pon siapa beliau. Walaupon aku juga orang Perak serta Parit itu tak sampai sejam dari rumah aku.

Beliau agak berbakat dalam menyolek diri beliau. Sampai aku tak boleh kenal beliau seorang wanita. Beliau juga berbakat dalam menjiwai watak lelaki. Tetapi apabila beliau menjadi diri sendiri, ia sangat ......(Tak mahu komen kerana ia akan menjadi sangat negatif). Kostum beliau juga agak teliti. Seperti video di atas semasa beliau menjadi lelaki, beliau memakai jam lelaki untuk menampakkan lebih berkelakian. Dan ia sangat berkesan untuk menipu aku. Ces.

Dan apabila aku tengok beliau lip sync,  kalau tak tengok gaya,  hanya perhatikan pergerakan bibir dan mata beliau. serius aku ingat beliau yang nyanyi. Gila menjiwai lirik. Heh.

Apa-apa pon, aku tak setuju dengan aktiviti beliau ini walaupon beliau tak kisah apabila sesiapa memberi kutukan kepada aktiviti beliau ini. Jika untuk simpanan peribadi tak ada salahnya.

Apa pon kita tetap seorang wanita ISLAM. Pergerakan sebegitu sangat tidak sesuai. Budak lima tahun mungkin kita akan kata comel, tetapi jika dah 30an, bukan comel lagi terkeluar dari mulut kita.

Untuk orang kafir, mereka sememangnya pelik. Untuk ada hobi sepelik ini, tidak pelik untuk mereka. Jangan disebabkan hobi yang digemari, kita lupa siapa kita.

Aku dah macam pembebel tak berbayar. Nisa, sila ingatkan diri sendiri juga.

Sekian.

2 comments:

Zizie Saref said...

aiyooyo...trukny cikgu syida ni.geli sehh ku tgk..wat malu org pompuan je..pki tdg lak 2..pela nk jd ngn org zmn skang

Hanisah Roslan said...

tula.pelik kan. tp mak aku ckp dia jadi cmtu sebab putus tunang. 2kali tak silap. tensen kot. wah mak aku bergosip.huhu.

Z..sorila aku xpg kenduri khai. ayah aku baru sihat n wat kenduri sket. Kalo aku pegi KL kang jadi anak derhaka. Aku takut.huhu

Post a Comment