Wednesday, February 2, 2011

Selamat tahun baru 2011

Selamat tahun baru 2011...!!

Eh, dah lewat ke?

Aah la. Dah masuk bulan dua.

Isk..isk..

(Monolog poyo pada suatu malam yang hening.)


Disebabkan ini merupakan entry pertama pada tahun baru dua bulan ini, maka, isi nya perlulah meyelerakan. Nyum..nyum.. (Sah-sah nak cakap pasal makanan. Heh.)

Saya suka pulut.

Suka sangat.

Sangat suka.

Sangat-sangat suka.

Sangat-sangat-sangat suka. Over~

Cuba teka apakah makanan yang saya hendak ceritakan kali ini? Cepat-cepat siapa boleh jawab. Sila-sila.

- Mmm..pulut???
Yeay. Pandai sangat..!! Clap-clap.

Tiba-tiba rasa nak slap-slap diri sendiri.

Ayat serius murahan. Sedih tau~

Untuk mengelakkan lebih banyak ayat atau dialog atau monolog murahan, cerita akan diringkaskan. Padahal tak ada idea. Ceh.


Ceritanya bermula begini..
Pada 11 Januari 2011 yang lalu, aku, Kak Eton dan Fa buat ketupat daun palas dimakan dengan kari ayam yang sangatlah sedap. Dah la ketupat nya BANYAK gila. Sudah semestinya aku akan menyebok dalam proses anyam ketupat daun palas. Sememangnya jiwa seni ini tak dapat di tahan-tahan. Akhirnya aku dapat siapakan tiga ketupat secara lengkap tapi agak huduh. Fa dan Kak Eton masing-masing dalam 20 ketupat kot. Kira tiga tu banyak la untuk aku yang berseni ni. Bangga dengan diri sendiri. Bangga sangat.

Pulut sebelum masak dan ketupat sebelum anyam.

Hambik..sebesen pulut dah masak. Mula-mula tengok rasa nak pitam jugak.

Bubuh serunding pon ada.







Sekian cerita pulut kesukaan saya.

Agak tergopoh gapah dalam menghabiskan entri ini kerana bau durian di dapur sangat menguji kesabaran saya. Yeay..boleh makan tempoyak sebelum balik. Gembira~~

0 comments:

Post a Comment