Tuesday, December 21, 2010

Teacher Shida.

Ya..saya tahu sambungan P.Ramlee bahagian kedua tak post pon lagi.

Kesibukan mengalahkan menteri sungai dan saliran.

Sumpah aku dah taip separuh. Perkataan 'taip' tu dah macam aku pakai typewriter pulak. Heh.


Semalam semasa aku kat hospital di Ipoh, sekali tu tertampal "Free Wifi" kat dinding depan lif. Gila teruja. Seperti insan biasa di dunia ini, perkataan 'free' sangatlah mengujakan. Terus pinjam henpon ayahanda tercinta dengan niat menggunakan sebaiknya maksud 'free' itu. Sepantas tiupan angin lintang, aku terus meng'on' aplikasi wifi di henpon ayah walaupon dengan mengambil masa yang sangat-sangat-sangat lama untuk menjayakan misi tersebut. Sebab dari semalamnya aku cuba tapi tak berjaya. Sungguh buta gadget. Sedih~~


Ini sebuah analogi. Walaupon aku kenyang sebab baru lepas makan nasi, tetapi kalau ada sesiapa nak belanja makan, memang aku akan memenuhi permintaan tersebut dengan senang hati. Tak kira la kalau hanya memesan segelas Nescafe ais. Kalau pergi McD, sah-sah aku akan pesan set burger walaupon sesungguhnya nak tengok burger pon aku dah tak lalu sebab kenyang bebenor. Mengapa? Sebab ia 'free' atau bahasa lainnya ialah percuma. Tapi yang McD tu aku tipu. Aku taklah setamak itu. Cover-cover.

Apa yang aku nak katakan disini ialah, perkataan 'free' itu menyebabkan manusia tamak. Itu kenyataan.

Bersambung cerita sebenar, aku pon dengan rasa gembiranya bukak Google webpage. Berdebar-debar. 'Excited' gila. Dalam hati berbisik, apa aku nak 'search' ni ye?mmmm...

Tiba-tiba.



Kosong.

Blur....

Serius punya blur.


Aku tak ada facebook nak update berita terkini.
Aku dah berkurun abad tak buka frenster.
Aku nak berblog pon dah terkial-kial satu jam baru tulis tajuk entry.

Nisa, sila lupakan niat anda hendak mengaplikasikan cogan kata 'Informasi di hujung jari'.
Anda sangatlah tidak sesuai.

Kesimpulannya pakai internet kat henpon tak adalah best sangat. Baiklah guna monitor yang bersaiz 16.3" ini. Beserta mouse. Bahagia. Bahagia untuk aku yang sangat buta gadget.


P/S: Sebenarnya aku nak cerita benda lain. Penyakit sudah semakin dasyat. Merepek bukan hanya satu perenggan tetapi sudah melarat ke satu entry. Kronik~

Mana teacher Shida nya? Agak sengal di situ Nisa.

0 comments:

Post a Comment