Tuesday, May 10, 2011

Jiwa nya kecil.

PERHATIAN!

Entry yang agak emosi dari aku yang lama tak hengat tak update blog. Hidup semakin mengikut rutin. Sampai tak ada masa untuk menggila.Ko umur pon dah tua. Ada hati nak jiwa remaja.Chait.

Entry bermula.

Hari ini hari jumaat. Aku nak balik rumah. Hostel tak ada internet. Kena pergi skul untuk guna internet. Nampak sangat la kalau ada internet kat bilik, skul pon terasa jauh. Sampai keyboard pc kat skul dah naik sawang. Serius.

Aku seorang anak sulung. Jiwa nya kecil. Siapa kata anak sulung jiwa nya besar. Tok sah percaya. Sensitif nya ya rabbi. Tak boleh kena marah. Kecik hati. Kecik-kecik dulu kalau kitorang adik beradik kena marah secara umum, memang aku la terasa lebih. Dok bilik tak mo keluar. Tapi kalau perut dah gila punya jamming, aku kalah la. Muka tak tau malu dok bersila menghadap masakan yang mak masak. Sampai aku kena perli baik punya dengan adik-adik aku. Agak tak malu jugak aku ketika itu. Macam sekarang malu sangat la kan.

Aku percaya setiap anak sulung begitu jiwa nya.

Kecil.

Entry berakhir.

Selamat Hari Ibu mak. Terima kasih kerana melahirkan saya ke dunia ini. Serta membesarkan saya sehingga saya menjadi lebih besar dari mak. Mak jangan salah paham. Ia bukan salah mak. Saya yang suka makan dan tidur dengan lena.

Entri ini tiada kena mengena dengan Hari Ibu. Carca marba la ko Nisa.

2 comments:

Zizie Saref said...

muahahahah!!

Anonymous said...

rumah kecil tiang seribu,
rumah besar tiang sebatang,
kecil-kecil ditimang ibu,
sudah besar ditimang gelombang.

Post a Comment